Let it snow

Nu sitter man här i soffan med en kopp med rykande äpple/kanel te och kollar på Sex and the city. När jag stod och fixade de sista med disken kollade jag ut genom fönstret såg jag hur snön singlade ner mot asfalten. De fick mig att känna en känsla jag inte kännt på x antal år. En varm känsla i kroppen som även får de att pirra i hela kroppen. jag pratar så klart om julkänslan. Det var underbart att känna den känslan när man inte kännt den på ett par år. Det är nästan som en förälskelse. Det första jag gjorde var att starta julmusik så klart och kände känslan växa ännu mer i mig. Allt detta fick mig att känna att jag lämnat de gamla dåliga minnena bakom mig och gått vidare i livet. Nu märker jag hur blind man var när man bara tänkte på dem minnena. De är ungefär som att man inte ser skogen för träden. Julen är glädjens tid och tiden för dem man älskar.

God jul allihop

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0